Pages

Saturday, December 31, 2011

WhAt HaPpEn To Me?

Annyeong haseyo...

Hai semua, sihat tak? Aku baru balik dari kampung, tak sempat nak update. Lagipun tak ada apa yang aku nak share. Just pasal sepupu aku Ellyana, bertunang dah dia. Aku masih lagi meneruskan hidup macam biasa walaupun telinga ni agak pedih dengar Mem Bosa bagi amaran.

Kepada Encik Mohd Haniff telah aku sampaikan amaran2 Mem Bosa. Biar dia tau, biar dia bersiap sedia. Dan telah aku tanyakan padanya tentang kesanggupannya untuk menunggu aku. Jawapannya mudah saja, "Ya, saya sanggup tunggu awak." So, 시간이 모든걸 결정하게 했지 (sigan-i modeungeol gyeoljeonghage haessji) (Let the time decide everything). Itu je yang mampu aku katakan. Sebab masa yang perlu dia tunggu bukan setahun dua, tapi aku sendiri tak tahu jangkamasanya. Yang aku boleh kata, sangat panjang.

Apa aku boleh buat? Aku satu2nya anak perempuan. Apa daya aku nak membangkang? Dan bukan aku kalau membangkang apa yang telah ditentukan oleh keluarga. Kalau dengan orang lain, ya... Aku lah kaki bangkang, but not when I'm with my family. Dan itu adalah aku. Aku tak tahu bila aku akan berubah. Patutkah aku berubah? Entah.

Tak apa, aku selalu fikir "Aku masih muda. Apa salahnya kalau aku habiskan belajar dulu. Buat apa aku nak terkejar2. Kawin bukan urusan main2. Dan aku belum cukup bersedia untuk semua tu." Ya, aku memang cemburu bila ada yang sebaya aku atau yang lebih muda dari aku, dah mula mendirikan masjid, tapi itu jodoh mereka. Perjalanan aku masih panjang.

Mood malam ni, hmm. ENTAH.

Ada orang gembira sebab tak lama lagi nak masuk tahun baru. Aku tak tau kenapa dari semalam, lirik lagu QUASIMODO melekat dalam kepala ni. Memang lagu tu tak ada kena mengena dengan aku. Cuma, aku tak tau apa yang aku tengah fikir sekarang ni. Nak kata kusut, apa yang nak dikusutkan?

ENTAH...

Sudah lah. Cukup2 lah tu. Apa pun, untuk tahun baru ni, nak kata berazam tu tidak lah. Cuma aku harap, Allah kuatkan hati aku untuk menghadapi dugaan yang lebih besar. Dan semoga semua orang yang aku sayang dan ada disekeliling aku, atau mungkin jauh dari aku, sentiasa bahagia dan murah rezeki. Aku tak kecik hati kalau kawan2 aku sendiri tak ingat aku. As long as aku ingat korang dan selagi jantung ni berdegup, korang tetap kawan2 aku dunia akhirat. Insyallah...

AKU SAYANG KORANG SEMUA, WALAUPUN KORANG TAK SAYANG AKU...

MAAFKAN AKU KALAU AKU ADA BUAT SALAH, DAN KETAHUILAH, AKU DAH MAAFKAN KORANG KALAU KORANG ADA SALAH DENGAN AKU.


Sampai sini dulu...

Jalga...

Salam...

사랑해요,
~김치 아가씨~

0 komen budak comel: