Pages

Tuesday, March 22, 2011

BeRat HaTI

annyeong-ha-seo

baru kejap tadi kawan abang aku yang kat johor bagi mesej. agak terkejut la jugak sebab tetibe die mesej aku an, sebab setau aku die tak tau no aku yang baru ni. tapi tak lain abang aku la yang bagi. da nama pun kawan baik. ye tak?

die kate ade jawatan kosong kat KWSP johor (tempat keje die), tapi kena apply sendiri la. aku memang tak kisah. juz aku ingat buat masa ni aku cuma nak keje cincai2 je dlu. lepas konvo sok baru la cari keje betul2. itu pun kalau aku tak dapat tawaran masuk u. tapi da orang da tolong carikan keje an, takkan la aku nak tolak bulat2.

so aku cakap la ok. die suh aku anta resume n surat permohonan ke KWSP KL. buat je la. walau pun separuh hati. dapat tak dapat lain cite ar. tapi besenye yang kite tak nak dan tak suka tu la nanti yang kite akan dapat. adeh...

bukan aku memilih keje or tak nak keje. cume aku ase, cam semangat nak blaja 2 masih ade, walau pun seronok bile keje, cuz dapat duit. tapi tah la. time blaja dlu tak sabar2 aku nak keje. time da abis blaja ni ase macam rindunye zaman blaja. ase macam nak blaja ag. seronok sebenarnye blaja ni. cuma hati kite je yang nak or tak nak.

serius aku cakap. bukan aku nak mengada2. terpulang la kalau korang nak gelakkan aku ke pe. tapi itu la yang aku ase. macam belum puas ag aku nak blaja. walaupun aku ni bukan dari golongan yang pandai.

orang pertama yang aku bagitau hal ni ialah.... ofcos la nae sarang. hahaha. bese orang gitau kat mak abah dulu. aku ni len sikit.

bengong betul ct ni. hahaha....

nae sarang kate, anta je la. walaupun aku tau die tak suke aku keje kat johor. cube je la.kalau ade rezeki, dapat la. tak de rezeki, kat sini jugak la aku duduk. huhuhu...

isy... tah la. ikutkan hati memang malas aku nak anta resume bagai. tapi tak leh wat pe la. orang da tolong. aku tak nak nanti orang tu labelkan aku sebagai seorang yang tak mengenang budi ke pe ke yang sewaktu dengannya.

pe pun, kamsahamnida to en.farouk kerana telah sudi membantu saya mencari keje. Allah saja yang akan membalas budi baik anda.

k la, da maghrib ni. ayuh kite sesama tunaikan kewajiban sebagai seorang muslim. semoga Allah mendengar doa hambaNya yang 1 ni.

jalga...

salam...

p/s : walaupun berat hati ni, tapi terpaksa jugak la aku ringan2 kan... hahaha...

3 komen budak comel:

Anonymous said...

try ok...chaiyOk2x Ct....mOge perJalanan Ct sentiasa dipermudahkan...aminnn...(^_*)

niesabungsakura said...

sedihlah pulk aku bace ko nyer blog ni.. pape pownkan pegi jelah... skng ni susah cr keje tau.:) gud luck ct!!

Miss Kimchi said...

anonymous : thanx ats sokongan anda... (",)

niesabungasakura : knp sedih lak? tah ar...anta je kot resume 2...dpt xdpt len cite...btul x? (- -")