Pages

Friday, June 10, 2011

BiARkAN aKu MenANGiS

annyong hase yo...



malam yang sepi ni, bila semua orang da tido kecuali orang2 yang suke sangat berjaga malam, walaupun aku tak tau pe yang diorang buat... tapi saat ni aku rasa betul2 sedih... sedih sangat2... kadang2 aku terfikir, kenapa aku perlu lalui semua ni? berat benar ujian Tuhan buat aku... kenapa? tapi saat tu hati akan disedapkan oleh minda bahawa, "Tuhan bagi kau dugaan macam ni sebab Dia sayangkan kau... dan sebab Dia tau yang kau mampu lalui semua ni..."

betul ke? entah lah... kadang2 aku terfikir untuk ambil jalan singkat... tapi buat ape aku nak tambah dosa, sedangkan dosa yang dah tersedia tergalas di bahu pun belum tentu diampunkan... tapi saat tu hati akan disedapkan oleh minda bahawa, "Tuhan tu Maha Pengampun... bertaubatlah sebelum terlambat..."

betul ke? bila fikir2 balik, aku ni kuat ke nak hadapi semua ni? entah lah... mungkin... kalau aku tak cukup kuat, korang2 semua takkan jumpa aku lagi... kalau aku tak cukup kuat, mungkin dah lama family aku hantar aku ke hospital mental akibat tekanan perasaan... serius... kadang2 aku tertekan dengan ape yang jadi dalam hidup aku...



orang tengok aku tersenyum, orang tengok aku ketawa... tapi takde sape nampak hati aku yang menangis sebab luka parah... aku pernah cakap kat seseorang, "hati saya dah koyak rabak... kalau tak cepat2 sapu ubat atau jahit, nanti kena infection, susah..."


aku menulis bukan sebab nak mintak belas kasihan dari sesape... jauh sekali aku nak cari publisiti murahan... macam yang aku pernah kate, kalau korang tak suka dengan tulisan aku, sila lah tinggalkan blog aku ni... this is the place for me to express my feeling...

kadang2 aku rasa macam aku tak nak menangis lagi... aku dah penat menangis... tapi tak boleh... bila masuk je bab2 tertentu yang betul2 mengguris perasaan aku, airmata tu mengalir tanpa aku paksa... aku tak mintak semua ni jadi dalam hidup aku... aku tak mintak... semua ni perit untuk aku lalui... macam aku kate tadi... orang tengok aku happy, tapi dalam hati aku takde sape tau aku menangis... korang faham tak perasaan aku?


selalu lepas solat, lepas mengaji, aku doa pada Dia... berikan aku kekuatan untuk aku hadapi semua ni... tapi ramai orang cakap dan aku sendiri percaya... doa je tak cukup kalau kita tak usaha... jadi aku usahakan sehabis boleh... tapi mungkin usaha aku belum cukup kuat... sebab tu aku masih lagi macam ni... entah lah...

malam ni aku nak menangis sepuas2nya... ni je cara untuk aku rawat hati aku bila dah luka parah macam ni... ubat lain semua tak berkesan... semoga lepas ni aku tak perlu menangis lagi... semoga bila buka mata esok, semuanya akan kembali seperti yang aku harapkan...


jalga...

salam...

p/s : Ya Allah, ampunkanlah dosa2 ku, ibu bapaku, dan orang2 di sekelilingku... tabahkanlah hatiku dalam menghadapi dugaanMu ini... sesungguhnya aku hanyalah seorang hamba yang sangat lemah...

sebelum aku tutup mata malam ni, aku maafkan semua kesalahan sesiapa saja terhadap aku... dan aku harap sesiapa yang telah aku buat silap padanya juga maafkan aku... dan aku jugak tak simpan dendam pada sesiapa...

6 komen budak comel:

c@haya Pu3 said...

Setiap ujIan, pasti ada dugaan,..umPama exam di sekOlah2x rite...? & then kita akn tunggu resuLt..sama ada berjaya atau sebaLiknya... Macam ituLah kehidupan..., Sentiasa ada dugaan & cabaran...kLu kita kuat berusaha, berdOa & bertawakaL kpd Allah dLm menghadapinya...insyaAllah..,pasti akan dipermudahkn...(+_^)

bUtAnG bUtT0n said...

jongmal komawo...cuma kadang2 sebagai manusia biasa, sy terlupa...itulah kelemahan manusia...apa pun thanx cz bg sy semangat....

Anonymous said...

cik peah oi...xmo ngis2 ye...

bUtAnG bUtT0n said...

biase la beb...jiwa kacau bile dugaan datang bertimbun2...hope aku kuat...hahaha...

Ana Jannah said...

nasihat dari manusia yang kuat menagis macam saya buat awak....

~orng menagis bukan kerana mereka lemah tetapi kerana mereka sudah lama bersabar dengan ujian. itu tandanya anda seorang yang tabah....

bUtAnG bUtT0n said...

thanx ana jannah...cz bg sy semangat...(",)