Pages

Sunday, April 10, 2011

KETAWA & AIRMATA

Sekali baca macam tajuk lagu pun ade an...huhuhu...tapi pe yang aku nk kongsikan dengan korang kali ni bukan la berkenaan dengan lagu KETAWA DAN AIRMATA yang lagu rock dolu2 tu... ni pasal pe yang terjadi dalam kehidupan kite seharian... kalau tak selalu pun mungkin kadang2 hal2 macam ni akan berlaku dalam hidup kita...

Pernah tak korang dengar, “kalau kita ketawa sakan, nanti mesti kita akan menangis pulak.”... pernah tak korang dengar? Aku selalu dengar orang cakap macam tu dan aku selalu ingatkan diri aku... jangan ketawa je, nanti menangis... dan dalam hidup aku, aku selalu dan kerap kali aku lalui hal2 macam ni... bukan aku lupa, tapi kadang2 aku ase bende ni bukannye kite boleh nak kawal sesuka hati... bende tu jadi tanpa kita mintak... kalau de sape2 yang boleh kawal hal ni, memang aku respek abis kat korang...

And thats what happen to me lately... time tu aku kat kampong... sehari sebelum aku balik bangi semula... petang tu aku duk makan jambu air kat bawah pokok tepi parit depan umah dengan mak abah... time tu kitorang borak sakan ar... bukan senang aku nak dapat peluang untuk boring ngan nak abah aku... macam2 hal yang kitorang borakkan... dari yang serius sampai la yang lawak gile sampai kami boleh gelak macam nak pecah perut...

Time tu memang aku tak piker langsung pun pasal tajuk di atas... hahaha... tapi bile malam menjelma (cewah...) de something yang wat aku sedih gile... sampai aku piker yang bukan2 pasal tujuan aku hidup dalam dunia ni... time tu baru la aku teringat... petang tu ketawa bukan main, malam terbalik lak... menangis bukan main ag... sampai segala air mata dan hidung pun kuar...(eeuuuwww...pengotor betul...)

Tapi tak pe la... ustaz aku penah cakap, bila kite menangis sambil menginsafi sesuatu, sikit demi sikit dosa2 kecil kita akan terhapus... sahih atau tak, korang jangan Tanya aku... aku bukan pakar dalam hal2 agama ni...
Perkara yang dah buat airmata aku menitis ialah bila de sorang insan berkata bahawa hidup aku takkan tenang... ya Allah... ase macam luruh ar jantung ni... macam putus nafas seketika... serius... aku bukan main2... hal ni bukan rekaan ye... harap maklum... pe perasaan korang bile orang doakan ketidaktenangan hidup korang? Aku tak leh nak piker pe... yang aku tau, aku ase sakit kat dada... sakit sangat... tapi bile da puas nangis, aku just boleh kata, maybe die tengah tensyen... and die takde niat pun nak cakap macam tu kat aku... ape pun aku tetap doakan yang terbaik untuk die, dan semoga hidup die sentiasa tenang dan aman... walaupun die banyak sakitkan hati aku... aku terima... aku yakin, semuanya yang terjadi pasti ade hikmah dan sebab yang tersendiri...

Sekian...

p/s : dengan airmata ni, aku tetap sayang semua orang, walaupun orang tu benci  aku...semoga kebencian tu akan hilang satu hari nanti...

0 komen budak comel: