Pages

Tuesday, January 18, 2011

chegu yang di 'chegu' kan

Agak2 korang faham tak ape yang aku maksudkan melalui tajuk yang tersebut di atas? Chegu yang di 'chegu' kan atau yang selalu kite dengar ialah ungkapan chegu yang disekolahkan oleh murid2nya... Sebenarnya itulah yang terjadi pada aku petang tadi... Malu memang malu... Tapi kelakar pun ada jugak...

Budak2 skola sesi petang masuk dalam pukul 1.15... So kalau ikut pada jadual pertama yang aku dapat daripada guru penolong kanan, jelas aku start pada waktu pertama di kelas 3J subjek english... So aku dengan penuh semangatnya, masuk la kelas yang belum ada orang tu... 

Tengah2 aku tunggu sorang2 tu, tetibe ada sorang chegu lelaki buat muka pelik kat aku... Dia tanya, "Chegu masuk kelas ni ke?" Aku dengan selambanya jawablah iya... Skali tu dia kata time tu kelas dia daaaa... aku pun dengan muka innocent, cewah... Aku kata aku tak tau, aku ikut jadual yang diorang bagi... So chegu tu suh aku check balik ngan penyelaras jadual... Aku pun pe ag.. Da malu kan... Balik bilik guru la...

Tak lama lepas tu aku pun jumpa la dengan chegu penyelaras jadual, Kak Su nama dia... Dia pelik, kenapa aku dapat jadual yang paling 'senang' nak baca, sebab kata dia, chegu2 lama kat situ pun tak pernah dapat jadual macam yang aku dapat... So Kak Su dengan murah hatinya telah membagikan aku sehelai kertas jadual yang lebih senang nak baca... Hah!! Skang baru la aku paham jadual aku sendiri... Bengong...

Pastu masa aku kat dalam kelas sains 3A, satu lagi cite klaka yang aku nak kaitkan dengan tajuk hari ni... aku time tu ajar diorang tajuk External Features of Animals... korang paham tak ape maksudnya? Ala... Korang kan pandai, takkan tak paham... Ye dak? Hehehe...

Aku bagi latihan kat diorang berdasarkan buku latihan anak buah aku... Skali tu ada budak tanya aku, "Teacher2.. kutu termasuk dalam spesies ape?" Aku dengan agak kebodohan gak la, leh jawab yang kutu tu termasuk dalam kategori serangga... Hahaha... lantak lah korang...

Yang ni kutu rambut...
Ala... Yang slalu kat kepala korang time korang kicik2 dlu...
Hahaha... Lantak...
Lepas tu sebelum balik ada la aku bagi soalan pasal tajuk yang sama... dalam buku anak buah aku tu kata, crocodile takde claws... walaupun aku ase crocodile tu ade claws... tetibe je de dak datang kat aku, siap bawak buku teks ag.. "Teacher2, kenapa teacher tulis crocodile takde claws? Dalam buku ni kata crocodile ade claws la teacher..." Haahhahaa... Nak tutup malu punya pasal, aku pun kata kat itu budak, "teacher tersalah tulis la... sorry ye..." Hahaha... Mau pengsan lorh...

Yang ni korang kenal tak pe bendenye ni?
Ok class, this is a crocodile with CLAWS ok...
Hahaha...
nampaknya aku ne banyak ag blaja balik sains ngan english... english tu memang la SPM ngn masa kat poli dulu aku dapat A or B je.. tapi diorang ingat nak ajar orang ni senang ke? Kang tak pasal2 teacher ni blaja ngan diorang lak... Hahaha... Orait... Aku nak titon... Tadi dah cakap kat chenta ku tak nak tido lewat... Tau2 skang da dekat kul 1 pagi daa... HUhuhuhu...

Tata Titi Tutu...

Dadaaaaaaaaaaaa....

0 komen budak comel: