Pages

Thursday, January 13, 2011

akhirnya

akhirnya aku dapat jugak bekerja.. nak dipendekkan cerita, tadi aku gi PPD...
yok yok ooo je.. ingat kn dia akan tanya la aku pe2 soalan yang berkaitan dengan perguruan atau pendidikan.. skali tu die cuma tanya aku guna SPM or diploma...
seng hal betul...
hahaha

tapi macam tak caye pun ade gak.. tau2 je esok aku da ne lapor diri kat sekolah...

ni la die skola yang aku akan ngaja...

orang pertama yang aku gitau tentang hal ni adalah mak aku... mak aku macam excited gile bila dapat tau anak die yang da lama mengusahakan 'ladang anggur' tetibe je dapat keje.. jadi chegu lak tu.. walaupun cuma chegu ganti je... macam2 pesanan yang mak aku sampaikan.. 
1- jangan garang2 sangat
2- senyum2 selalu
3- ringan2 mulut untuk bertanya
dsb...

dan kalau tak silap aku tadi aku dengar aku hanya akan bertugas lebih kurang 2 bulan lebih je.. sebab lepas tu chegu yang aku ganti tu da start mengajar balik.. die cuti bersalin je..
huhuhu...

anak buah aku pun macam excited terlebih je.. maklumlah aku akan mengajar kat sekolah die... sebelum aku gi interview ag dia dah pesan siap2 kat aku.. "moksu kalau ajar kelas ayel, jangan bagi keje skola banyak2 tau.."
aku pun jawab la, "kalau moksu ngajar kelas ayel ag banyak keje skola moksu nak bagi nanti.." hahaha... saje je aku nak menyakat die.. huhuhu...

hope aku leh mengajar dengan baik lah.. dan aku harap sangat tak de masalah sepanjang aku mengajar nanti.. aku jugak berharap yang chegu2 kat sana boleh bantu aku sepanjang aku bertugas...

ok.. next time update ag...

dadaaaaaaaaaaaa.....

0 komen budak comel: